Pagina's

Management en Social Media

Na een aantal maanden experimenteren met de mogelijkheden van Facebook, Twitter en LinkedIn zie ik een aantal groepen die zeer actief zijn. Het zijn met name communicatie adviseurs, ZZP-ers en publicisten die succesvol gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden. Op het gebied van managementtheorieën en ondernemen groeit het aantal boeken over de toepassing van social media razendsnel. En het aantal zelfbenoemde experts daarmee ook... Wat ik nog niet veel ben tegen gekomen zijn managers die binnen grote ondernemingen succesvol zijn geweest in het toepassen van social media. Uiteraard zijn er wel succesverhalen te vinden, maar de vraag is of dit niet de gewenste situatie beschrijft in plaats van de werkelijke situatie...

Ik heb me tot doel gesteld om in 2011 een succesvol social network op te bouwen dat samen met mij de businessdoelstellingen voor 2011 gaat realiseren. Daarbij moet de motivatie vanuit het netwerk komen in plaats van vanuit de maandelijkse salarisbetaling. Dus niet meer als manager met een managementteam, maar veel meer als facilitator van een businessthema waar mensen "warm" voor lopen en op die manier successen behalen.

Het wordt nog een hele klus, als "believer" in een omgeving die wat conservatiever in elkaar steekt. Maar het doel staat helder voor ogen, we gaan toekomst schrijven door de principes van social networking succesvol in de dagelijkse praktijk toe te passen! Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten